The world is a book, and those who do not travel read only one page

måndag 18 maj 2015

Mister du ett så står dig åtta åter

Jag hade en jobbig dröm inatt om att jag och Johan skulle passa en av grannarnas hundar. Problemet var bara att vi glömde bort detta och kom på efter 2 dagar (och några timmar innan grannarna skulle komma hem) att hundjäveln var ensam i lägenheten.

Detta är förmodligen en efterdyning av lördagens mini-trauma då fröken smet ut efter mig till tvättstugan. Jag upptäckte ingenting förren två tvättrundor och en sambos hemkost senare då jag bara utgick från att hon gömde sig i garderoben. Hittade en något blöt och lätt skärrad misse gömd nere i källaren som sprang fram till mig innan jag knappt hunnit locka. Det hade förmodligen blivit en dispyt med en av utekatterna som satt och vaktade den öppna (!) porten till trapphuset. 

Slutet gott allting gott iallafall och nästa tvättrunda blir det temporär instängning i köket.

Puss.

Inga kommentarer: