The world is a book, and those who do not travel read only one page

onsdag 20 februari 2013

Dör trötthetsdöden


Hejs.

Igår vart det första skolbesöket för unga möter unga. Trots lite organisatoriska och planeringsrelaterade missar, så gick det väldigt bra för att vara första gången måste jag säga.

Vi var på en privatskola vilket man kan säga märktes. Vi körde bland annat lappleken med frågan "Vilka krav kan man uppleva som ung?" Nästan alla svarade eftersom det var anonymt. Majoriteten av svaren berörde skolan, prestation och utseende. Själv skrev jag skolan, men även att vara en god vän/flickvän vilket knappt någon av eleverna hade gjort. Det kändes som att kravet på prestation var enormt och en tjej menade att utan en bra utbildning är det jättesvårt att få ett jobb.

Jag vet inte. Det kanske är sant men det kändes...sorgligt att behöva känna press över en sådan sak som 17åring. Och där frodas mina fördomar om att deras föräldrar MÅSTE vara läkare/advokater/chefer/någotjävlajobbmedmassaprestigeochlön...

Kommer att tänka på Ikaros och inser hur jävla socionom/vänsteruppväxtskadad jag är :)

Men det var väldigt roligt också och verkade uppskattat!

Idag hade vi presentation av våra verksamheter och imorn ska jag tillbaka till KK. Har försökt sprida nya likepagen så gott som möjligt.

Nu, top model på playen <3<3



Man kanske behöver lite av allt? 








Inga kommentarer: