The world is a book, and those who do not travel read only one page

torsdag 20 december 2012

Min version av Love Actually

 
För tre år sedan idag hade jag och J myskväll i mitt kollektiv i Backa. Nästa dag skulle jag åka till Thailand med familjen i tre veckor vilken kändes väldigt spännande och kul, men samtidigt något vemodigt och skrämmande på samma gång. Jag och J bestämde oss då lite fnissigt för att logga in på Facebook och ändra våran relationsstatus (sådär som kidsen alltid gör nuförtiden, för att veta om någonting är äkta). Hursomhelst så kände vi nog båda två att det började bli på tiden :-)
 
Tre år senare står vi i vårt egna kök och bakar pepparkakor med våra två kirrar <3
Det är egentligen väldigt mycket som har hänt för oss på tre år, men vissa saker kan kännas precis likadant som det gjorde då. Vi kan fortfarande hitta på fnissiga bus, men en skillnad är att jag idag inte känner någon antydan till rädsla eller vemod. Så länge jag har J <3
 
 
Och när jag öppnade kyldörren på jobbet nästa dag, var allting färdigpreppat och en lapp satt på hyllan med texten "Godmorgon :)" på. Det är kärlek på äkta Burger King-style ska ni veta (att han inte riktigt hade lärt sig mitt namn ännu kan vi ju bortse ifrån ^^)
2009
 
 
Nyförälskelsen och upptäckternas tid. För att citera en hostelägare i London kring hur omvärlden kunde uppfatta oss: "You come as two, and you leave as three..ho ho ho"  
2010
 
Min ständiga stöttepelare när jag behövde dig som mest
2011
 
Mot nya äventyr. Jag älskar dig <3
2012
 
 

Inga kommentarer: