The world is a book, and those who do not travel read only one page

söndag 5 oktober 2014

Att vänja sig vid sig själv


För ett par dagar sen blev jag uppringd av en kollega på Ingebäck som frågade om jag kunde ta ett extrapass på lördagen. Det var tydligen kris. Eftersom jag inte hade några speciella planer och tänkte vara lite snäll körde jag på det.
Det var ett pass insatt utöver den vanliga bemanningen, så jag var med en kille på innebandyturnering i Lidköping. Riktigt kul faktiskt, och inte direkt en överdriven känsla av att jobba utöver det vanliga.

Dock när jag tog vagnen hem senare på kvällen tappade jag min mobil ur fickan. Upptäckte det precis när jag hade gått av. Det som är skönt när jag hamnar i sådana situationer är att jag inte blir upprörd längre. Jag är så van att tappa bort eller bli bestulen på visakort, plånböcker och mobiler. Det var nästan så att jag blev förvånad istället att det inte hade hänt tidigare. Jag tror faktiskt inte jag har tappat bort en mobil på nästan två år *klapppåaxeln*

Nu blir det hursomhelst att åka till torget och spärra den i butiken. Kundservice var fyndigt nog stängt igårkväll, men jag har ju iallafall både pinkod och skärmlås på den. Min magkänsla säger dock att den kan ha blivit inlämnad eftersom jag var omringad av pensionärer på vagnen, hej-positiva-fördomar-aka-pensionärer-är-snälla-och-laglydiga.

Annars ska jag och Johan byta gym också till Nordic wellness på torget, och imorgon är det någon slags invigningsfest där. Kul!

Puss!


1 kommentar:

My sa...

Shit happens! (Även om det happens ofta...;)....) kram