The world is a book, and those who do not travel read only one page

lördag 11 oktober 2014

Beteenden som kvarstår men skiftar karaktär



Höstbalkongen är härlig <3


Jag  tog en cykeltur till Frölunda torg och 421 förut för att leta mobil. Fanns ingen i den prisklassen jag hade tänkt mig så det får nog bli att vänta på drullepengarna. Det kändes ganska segt att inte hitta det man sökte så den naturliga reaktionen till min sinnesstämning blev lite tröstshopping. Elise för fem år sedan hade tröstshoppat ett par pumps, en (eller två) snygga toppar som bara skulle användas någon enstaka festkväll eller ubersnygga underkläder som gav en ett visst mått av självförtroendeboost. 

Elise idag gick istället väldigt inprogammerat (men dock ändå otippat) in på Hemtex när tröstshoppingreaktionen var igång. Fem minuter senare lämnade jag butiken med två par utreade påslakanset och en pläd (det sistnämnda var faktiskt dock något jag behövde).

Sammantaget visar då detta psykologiska beteende på att Elise har gått från partypinglande ungdom till ekonomimedveten pensionär. 

Hm.

Hursomhelst tycker jag ändå pläden vart fin:


1 kommentar:

My sa...

Pensionär?? Det var väl att ta i. Det är ju där jag är.. Snarare vuxenpoäng skulle jag säga. Det är i vilket fall som helst härligt att läsa din blogg, jag skrattade gott. <3