The world is a book, and those who do not travel read only one page

tisdag 12 maj 2015

Vardagslyx

Känslan av att gå barfota över golvet utan att det fastnar kattsand på fötterna  <3 Nystädad lägenhet är ack så skönt men känslan är dessvärre kortvarig. Jag tycker om att plocka iordning och ha rent och fint i köket, men dammsugning ligger långt ner på listan över vad man vill göra på sin lediga tid.

Vi har investerat i två nya mattor utanför lådorna som enligt beskrivning skall "fånga" sanden när katterna hoppar ut.
Det verkar lovande hittills och som ett bra komplement till våra bristfälliga dammsugningsvanor. Jag brukar dock städa när vi ska ha besök som imorgon när Evelinan kommer på sleepover. Men just när det gäller katternas inverkan (sand och päls) är det svårt att hålla rent. Jag har även slutat bry mig om kommentarer kring det (ex. "åååh det går inte att ha svarta byxor hos dig") och kommit till ro med att jag hellre lever ett liv i en sand-och-päls-bolls-bunker än ett liv utan katter <3

Inga kommentarer: