The world is a book, and those who do not travel read only one page

torsdag 11 juni 2015

Tillbaka hemma

Har haft en superfin långhelg i Lissabon men nu är det faktiskt gött att vara hemma. Det är westpride och massa skoj som händer i stan. Lördagsmiddag hos Pedro i helgen och besök av the last and only skånebo. Nöjd.

Brukar bli nedstämd av svenskarnas generella instängdhet som man ofta märker av om man precis vart utomlands. Idag blev jag dock glatt överraskad då jag ensam tog mig en snabb lunch på BK. Satte mig jämte ett minst sagt omaka par som efter en stunds tuggande bjöd in mig i deras samtal om Sound of music som har 50-årsjubilieum. Kan väl inte säga att jag hade så mycket mat(haha)nyttigt att tillägga i den diskussionen, men det var intressant att lyssna. Fick veta att Lady Gaga tydligen gjort ett tribute åt Julie Andrews på årets Oscarsgala.

Hursomhelst, tack Rick och Gunnar för att ni gjorde min lunch lite mindre ensam och lite mer angenäm.

Inga kommentarer: