The world is a book, and those who do not travel read only one page

onsdag 21 september 2016

Det där underbara, icke-komplexa tänket


Hanne: "Nej hörni. Sådär får ni inte göra, för då kanske någon ringer Barnavårdsnämnden."

Agnes, 6 år: "Nä! Dom måste faktiskt fråga min mamma först."



Agnes underbara och för henne så självklara uttalande gjorde mig glad, men gav mig samtidigt lite småpanik ☺️

Varför har jag sökt en tjänst på Barn och unga aka. "Barnavårdsnämnden" när jag

1. Inte vet hur jag skall samtala med yngre barn.
2. Inte vet hur jag skall förklara komplexiteten för NÅGON gällande föräldrar som inte vet det bästa för sina barn.
3. Inte vet hur jag skall bemöta berörda föräldrars uppfattning att "Du kan väl ingenting som är så ung och inte själv har några barn".

😅🔫

Det löser sig förhoppningsvis. 

Vi hade en trevlig Pokémonrunda med barnen ikväll iallafall. 



Inga kommentarer: