The world is a book, and those who do not travel read only one page

fredag 15 juni 2012

Hej till havet


Tjos!

Nu har vi varit....2 dagar i Cancun och tidsuppfattningen har redan borjat forsvinna. Hoho, semestermode active. Igar tog vi det bara lungt (kom fram sent i forrgar fran MC) och tog ett forsta dopp. Det ar sjukt vilken skillnad det ar i klimatet, trots att staderna inte ligger sa langt ifran varandra! Det ar sakert 30 grader dygnet runt har, 27-28 i vattnet och jattehog luftfuktighet. I huvudstaden vart det kallare saval morgon som kvall.

Idag akte vi pa en dagstur till Isla Mujeres. Det var soligt men tyvarr ganska blasigt sa flera snorkelstallen hade rod flagg. Vi hamnade darfor pa en nationalpark pa sodra on. Hej amerikaniserat! Man fick simma med flytvast runt en inhangnad, och aven om man skymtade fina koraller och stora nyupptackta fiskar sa fick man anda inte simma narmare an typ tre meter fran korallerna. Just kanslan av att inte kunna simma under vattnet hur man ville fick mig att kanna som en fastkedjad burhona omringad av kacklande amerikanska parlhons...

Imorgon far vi vidare mot Tulum, vilket ska bli valdigt skont. Vi ska kolla pa mayaruinerna, prova ny snorkellycka och bara fa lite lugn och ro. Har varit ganska hogt tempo i saval Mexico city som Cancun. Dock har vi haft tur med vart boende, och priserna har ar inte alls sa hoga som jag trodde (ater igen, alska lagsasong). Bor i ett fint dubbelrum med AC och frukost for ca. 250 kr natten.

Har ar lite bilder fran de senaste dagarna:
Puss!

 Vi fick sallskap vid strandgungan

 Blekfisen (som inte ar sa blek langre...)

 Igarkvall firade vi mitt VG pa vetenskapsteoritentan med Corona och farsktillagad fisk





 Johan och den amerikanska myrstacken pa Isla Mujeres (okej, jag ar lite orattvis nu..)

 Nejnej, inte alls varmeslag :-)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg klänning! Grattis till VG! Blir åksjuk när jag ser era bilder speciellt när jag hört att svenska sommaren ska bli kass. Mona specialpedagogen här på skolan kom in o jag visade bilderna o läste det om snorklingen o hon sa"o vad bra hon behandlar språket" :) Kram My

elisen sa...

Tack! Jag fick den av Malin forra aret :)Ar ni pa kanalen nu? Kul att hora det av en specialpedagog, haha :)kraaaam