The world is a book, and those who do not travel read only one page

torsdag 18 september 2014

HackerElise


Jag känner mig sådär lagom töntig just nu som har snokat runt på Ratsit efter våran hemliga argalapp-skickande granne. Till vårt försvar har faktiskt jag och Johan försökt på med dörrknackning, och lösa problemet som vuxna personer, men i Sverige väljer man tydligen att inte öppna dörren utan istället skriva lappar och ringa anonyma klagosamtal till hyresvärden.

Nu har jag hursomhelst hittat en 77-årig ensamstående kvinna på samma våning, som känns som en ganska stark kandidat. I övrigt bor det bara män på vår våning, varav den ena är för ung för att ha bott här i 40 år (uppgifter från den arga lappen).

Nu är ju frågan hur jag ska hantera den här informationen. Jag skulle ju vilja knacka på med ett gäng nybakade bullar och presentera mig ordentligt som den trevliga person jag är. Eller också får man låta det vara a la typisk svennegrannkvarteranda och höra vad bovärden säger när han ringer upp.

Nu äre dags och fixa lite käk hursomhelst!

Puss


Inga kommentarer: