The world is a book, and those who do not travel read only one page

fredag 21 november 2014

Fredagsprojekt avslutat

Jag har sedan länge velat prova på att göra egna falaflar, men har alltid trott att det kräver en fritös. Efter att ha varit hemma hos Pedro för någon månad sedan som friterade rotfrukter till höger och vänster i en vanlig kastrull, började jag så smått tänka om.

Så ikväll vart det dags! Smaksatte med koriander, lime och persilja bland annat. Friterandet lämnade jag till bk-mästaren i hushållet. Det blev mycket finare än vad jag trott! (Förutom när jag råkade lägga i bollarna i för låg temp och degen spreds ut, men det ignorerar vi).

Nu är det smakdags!

Och imorgon blir det hemlig upptäcksresa.

Puss 🍷

1 kommentar:

Anonym sa...

De såg jättegoda ut! Jag tänkte försöka i långpanna i ugnen. My