The world is a book, and those who do not travel read only one page

tisdag 18 november 2014

Vart är alla män i socialt arbete?

Detta har jag såklart funderat på både under utbildningen och nu under kafferasterna, där de uppgår till...kanske 15 %.

Idag hade vi nätverksmöte med representanter från olika boenden som tillhandahåller utslussningslägenheter åt våra ungdomar. Där fick man definitivt statistiken demonstrerad i ansiktet.

Männen i socialt arbete arbetar inom privat sektor, med ledande chefsbefattningar.

Inte pappa då, men han jobbar ändå inom landstinget och kan knappast titulera sig gräsrotsbyråkrat.

Jaja, nu ska jag vara kontaktperson åt boendena hursomhelst så det ska bli kul och se hur samarbetet blir.

--

Ikväll tänkte jag värma upp oss med köttfärssoppa 💜💙💚 Först ska jag bara till bibblis och lämna tillbaka 7dagarslånet. Vill hitta en ny serie jag fastar för..

Puss

1 kommentar:

Anja sa...

tomorrow when the war began