The world is a book, and those who do not travel read only one page

onsdag 5 november 2014

Stay high

Nu är socelise påväg hem från ett möte på ett Put-boende. Det är kul att vara ute i verksamheter och deras hem snarare än i mitt skrymsle som jag har försökt pimpa med lösgodis, frukt, halvlevande krukväxter och färre postit-lappar.

Det är spännande med rollförändringen som blir när man går från stödassistent i utförarverksamhet till myndighetsperson i beslutarverksamhet. Som kontaktpersonen på boendet sa idag: "Ja, vad ska man kalla dig, du är hans sockontakt?". Och ibland blir jag pekad på och presenterad som: "Ja, men det är sånna frågor som du kan ta upp med socialtjänsten". Man blir alltså benämnd som hela jäkla förvaltningen.
Hej byråkratprat.

Ikväll ska jag prova zumba hursomhelst. Shbampassen går lite förtidigt för mig så man får anpassa sig.
Annars var helgen och utspökandet himla skoj!

Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Polisdrömmen uppfylld...? ;)

Anonym sa...

Och en zombi har han fångat.../my

elisen sa...

Ja, han vart stlilig värre och fick typ mer komplimanger av folk än mig ^^