The world is a book, and those who do not travel read only one page

måndag 4 april 2016

Delade värderingar

Jag och Johan hänger i soffan efter ett utmattande simpass. Ser på någon form av designprogram och jag beklagar mig för Johan hur orimligt snygga hem alla har. Det är dyr, perfekt nischad inredning och ständigt städat.

Sedan säger jag att jag inte vill ha ett sådant hem för då hade jag inte kännt mig hemma. Jag är varken design eller städad. Johan mumlar fram något och håller väl med.

Två minuter senare. Katten börjar slöslipa klorna på undersidan av köksbordet som står kvar i vardagsrummet efter lördagens beerpong.

Johan(tror att katten slipar på dörrkarmen): "Men nej, säg åt henne. Du vet hur det blev i den förra lägenheten"
Elise: "Nä, men det är ingen fara.. orka bry sig om ett 500 kr. bord från Jysk.."
Johan: "Jaha! Nämen det är ju lugnt.."

Man kan ju säga att det blir som lite naturlig shabby chic ❤

Inga kommentarer: