The world is a book, and those who do not travel read only one page

tisdag 25 april 2017

Noterar

Idag har jag haft mycket att göra. Det känns gott i kroppen och hjärtat.
Det är skönt att ha mycket att göra som inte enbart innefattar att sitta och skriva, skriva, skriva i sin ensamhet.
Möten, förhandsbedömningar & dagjour. Det aktiverar hjärnan på ett helt annat sätt och det känns bra. Och så härligt med kollegor som stöttar upp! De där som erbjuder hjälp innan man ens hinner öppna munnen själv eller kasta en blick av förvirring.

Inte för att jag har löst några världsproblem idag, men jag känner att jag ändå har gjort det jag kunnat och jag har gjort mitt bästa för att hjälpa.

Och jag ser faktiskt lite fram emot att få fortsätta med det imorgon.

Nu ska jag iväg och lägga en del av mitt oväntade pengaöverskott på privat sjukvård. Hälsan först osv.

Inga kommentarer: