The world is a book, and those who do not travel read only one page

måndag 28 augusti 2017

Regnbågsfamilj utan regnbåge

Jag hade ett högst förvirrande samtal till Radiotjänst för ett par veckor sedan;

"Ja hej. Jo.. eh... Jag tänkte på den här fakturan som jag ska betala nu. Den ska gälla för Rådjursvägen 14. Ja, jag bor alltså inte kvar där men min sambo gör det så jag ska fortsätta betala för den adressen. Han ska alltså inte få någon extrafaktura nu bara för att jag flyttar.
Ja. Och sedan på Distansgatan där jag bor nu ska jag inte betala någon tv-licens, för det gör redan personen som jag bor med."

Samma sak med hemförsäkringen. Nu var vi tvungna att teckna två separata. Jag ifrågasatte både Folksam och LF varför jag inte fick stå med på Hanne och Mikaels försäkring då man kan tycka att "gift, sambo eller närstående släkting" borde innefatta syskon. 
Tydligen betyder "närstående släkting" barn.
Jag fattar inte hur Anja kunde få ut så mycket pengar på min drulleförsäkring när vi bodde ihop.

Eller jo. Det gör jag kanske.

Inga kommentarer: