The world is a book, and those who do not travel read only one page

söndag 25 november 2012

En fin helg


Igår hade jag och J en heldag, vilket var väldigt uppskattat.

Först och främst togs det en sovmorgon, och sedan drog vi in till stan och handlade lite julpynt och kikade på all rea. Det var dock sjukt mycket folk (hej lönelördag) och överstimulerande, blinkande julljus överallt. Vi gick och diskuterade hur folk med typ torgskräck och epilepsi faktiskt överlever julen.
Efter det såg vi Breaking Dawn, som jag faktiskt tycker var bäst hittills. Det var många nya aspekter som belystes vilket var intressant, exempelvis alla förstärkta intryck Bella fick av omvärlden som nybliven vampyr men även dennes starka moderskänslor. Twisten var kul, dock kände jag någonstans att ALLA behövde väl inte överleva (hej spoiler), blev nästan lite för lyckligt slut. Men jag antar att filmproducenterna inte ville bli attackerade av majoriteten av världens tonåringar...Bokmanus är la till för att följas (nu har jag i och för sig inte läst böckerna, men jag utgår från att den slutade likadant).

Vi käkade middag på Meze efter bion och sen fick vi ett litet infall och blev sugna på att sova på hotell. Efter att ha insett vad det kostade att vara spontan gick vi dock och köpte glass för en hundring istället och åkte hem och kollade på senaste Johan Falk. Mys

Nu är J och spelar, så jag ska läsa lite och åka in till stan sen och kika lite mer på rean.

Krams
Min mobilkamera har förresten blivit väldigt mycket sämre med tiden, det gör mig lite ledsen i ögat.
 
 
Tycker det är komiskt när Johan aldrig får tid att klippa sig.
 
 Lite julpynt från Classe. Classe är defintivt bäst! <3
Det är förövrigt inte jag som vill att katterna skall vara med och posa. Så fort man plockar fram någonting ska de bokstavligt talat alltid lägga nosen i blöt.
 
 Johan åt upp en HEL! Vi snackar ett halvt kg glass, jag förstår verkligen inte hur...
 
Vi kompenserade det hursomhelst med lite joggning i förmiddags. Tänk att teknik och appar kan göra det så mycket roligare att motionera. Vet att jag är efter och sådär, men var sjukt fascinerad iallafall
 
 

Inga kommentarer: