The world is a book, and those who do not travel read only one page

onsdag 6 mars 2013

Vilja vs. Behov?


"Jag sover i storbondestugan ikväll hos Jannike"
"Men Erik då! Du som har sambo därhemma och vad ska hon tycka?"
"Du! Jag skall sova i soffan, det är inte mer än så"

Farmen kan visst vara terapi <3
Dock förstår jag inte hur somliga vuxna människor tänker när de gulligullar med lammet som skall "bli kebab" snart. Där har vi väl självskadebeteende om något. Att bli till mat innebär ju ändå att lammstackarn måste dö...
Och du måste se på medan det händer, för så är reglerna på gården...

Tankar såhär på kvällskvisten.

Förövrigt vägde jag mig förut och precis som jag misstänkte har jag gått under 60kg nu (på kvällen!) Det roliga är att folk (tjejer) i största allmänhet ba "Men guuud, tänk om jag kunde gå ner i vikt och vara snygg". Jag menar inte att det måste vara fel i allmänhet att gå ner 10kg på ett halvår (jag har ändå tränat endel!). Dock så känns det fel för MIG. Jag har inte vägt under 60kg sen frikkin 2005 typ.

Har smällt i mig en halv kebabtallrik med pommes som protest. Får se om det kan skapa någon form av...balans och stabilitet. Vill egentligen hellre ut och dansa..gärna för mig själv.

Puss <3


Inga kommentarer: