The world is a book, and those who do not travel read only one page

onsdag 16 januari 2013

Tillbaka till verkligheten



Hej mina fina!

Har blivit lite stillastående här under slutspurten av tentan, lite jobb, csnstrul, och fix inför praktiken. I lördags blev jag äntligen klar med den största hemtentan någonsin, lämnade in den i måndags och igår hade vi utvärdering och avslutning av kursen (och en välbehövd afterschool med ett par eftertentaöl). Jag tycker det är lite jobbigt att känna att man har framstått som gnällig med någon slags snyftsnyft-inställning om hur jobbigt det har varit, för det stämmer ju inte riktigt helt. Det har varit rätt intressant att skriva också, eftersom jag har fått återkoppla till mycket av det praktiska vi har gjort under hösten och flera glödlampor har liksom tänts till under tidens gång.

Men guuuuuud, vad jag är glad att få några lediga dagar nu. Det behövs återhämtning och tid att ta tills sig allt efter en händelsefull termin. Och så skönt att dels få tid att inte göra någonting, typ sova och kolla på hollywoodfruar (he he he), men även att slippa en ensam lägenhet med ett överfullt skrivbord och hitta på lite roligt med andra också.

Ska upp till mormor på fredagmorgon, trotsa de 20 minusgraderna och åka skidor med J, Mikael och Hanne. Ska bli supermysigt! (Johan har ju om inte annat en praktisk vit, huva för ansiktet med hål för ögon och mun som värmer finfint, dock med nackdelen att den påminner om något hämtat ur motorsågsmassakern).

Jag ringde min praktikplats igen iförmiddags, men min handledare var inte där då utan fick ett meddelande om att ringa upp mig. Sitter och väntar på det nu, för jag vet att de har mycket att göra och han har låtit så stressad när jag ringt upp tidigare. Om han inte hör av sig idag får jag ringa imorgon bitti igen och säga att jag måste komma på besök då, eftersom vi har introduktion för kursen på måndag. Jag har ändå föreslagit att komma dit under flera dagar nu. Jag är ändå taggad, det skall bli spännande och jag brukar ändå kunna säga ifrån om jag känner att jag behöver hjälp och vägledning med något.

Ska hem till Anja senare och fixa lite veggomat och kolla på "Du gör mig galen" från Lucia Movie night med henne och Hanne (orkar inte vara så flashig att jag skriver engelska titeln aka. kommer inte ihåg den). Skall bli kul att se vad den sistnämnda tycker om den :-)
Får nog bli en vinterpromenad en bit av vägen, i det finfina vädret!

Puss <3

 
Foto är terapi för själen


Inga kommentarer: