The world is a book, and those who do not travel read only one page

tisdag 22 januari 2013

Mr.Blund har åter glömt bort mig


Praktiken (eller VFU:N som lärarna så enträget försöker få oss att kalla det) börjar imorn bitti och jag kan inte somna.

Är inte så jättenervös egentligen för jag träffade min handledare för första gången idag på introt och det sa liksom klick. Han verkade väldigt trevlig, down to earth och intresserad. Får hoppas det känns lika bra på praktikplatsen Karriärkraft, där jag inte varit på besök, och med dem som har daglig verksamhet där. Det blir nog bra.

Ligger och tänker på mina vänner som liksom inte tar upp lika mycket plats i tillvaron längre som förr, vilket gör mig lite ledsen i ögat. Imorneftermiddag blir det iallafall fika med Mäni, Malin och kanske älsklingsfinnen. Är väldigt sugen på att dra till Malmooe i helgen också för att vara lite spontan (vilket Develinan så klokt uppmanade till).

Helgen hos mormor var finfin hursomhelst. Killarna hade det, trots oproportionerliga kroppshyddor i förhållande till bilens utrymme, mysigt i baksätet på resan upp. 
Ska försöka blunda lite nu.

Puss och smek, insomningslek


Inga kommentarer: