The world is a book, and those who do not travel read only one page

lördag 26 januari 2013

Vad är meningen med att överdriva känslor hela tiden?


Åh igår hemma hos Hanne satt vi och pratade om gamla tider (och väldigt mycket annat också, haha). Jag saknar Backa ibland. Eller...inte Backa i sig utan känslan i Backa. Vi hade så otroligt roligt tillsammans. Och det handlade inte bara om att vi var unga, ansvarslösa och enbart festade hela tiden (även om det var ganska mycket så..) Det handlade om gemenskap, meningsfullhet, att äntligen ha fått ett jobb och att äntligen ha fått en lägenhet i Göteborg. Det handlade om en känsla som inte går att förklara mer än att den var Kick-ass!

Med det sagt menar jag inte att jag hatar mitt liv nu, för det och mina känslor kring det är definitivt också Kick-ass! Men om man skall jämföra har det hänt EXTREMT mycket med mig själv personligen och mitt liv på knappt fyra år. Det märker man framförallt i det här underbara inlägget från fina El pedros blogg;
http://fikusactivity.blogspot.se/2009/07/love-sex-magic.html?m=0

Nu sitter jag och J i soffan och myser med ett glas rött och kirrarna. Blir kanske spontandans på Gretas senare med fröken Rebecca :):)

Puss


Inga kommentarer: